lördag 9 februari 2013

{ Babymössor }

Kikade runt på Pinterest ( har ni inte varit där inne, så kila dit nu! Finns såå mycket inspiration!! ) Hittade ett mönster på en mössa med broderi på. Tyckte de var så söta att jag var tvungen att testa :) 
Började i liten skala med en dockmössa virkat i garnet Red Heart Baby och virknål 3. Hjärtat är broderat med ett rosa bomullsgarn.

När jag ändå var igång gjorde jag en liten mössa till, i samma garn fast med virknål 4. Den blev jättemjuk och fin och där broderade jag dit en stjärna. Det var förresten inte det lättaste att hitta ett mönster på en liten stjärna så jag fick hitta på lite... Vad tycker ni, ser man att det är en stjärna??

Hej så länge!

1 kommentar:

Charlotte sa...

Såklart man ser att det är en stjärna! Superfina båda två, synd bara att inte jag ska ha fler bebisar, annars hade jag beställt en mössa på studs!