söndag 30 december 2007

.: Sidospår :.

Har länge funderat på hur lilltjejens rum ska se ut, nu när hon ska få ett eget. Jag vill att det ska bli flickigt men inte pluttinuttigt. och nu har jag hittat TAPETEN! Var inne på bloggen"I ett litet hus" och fick syn på tapeten. Frågade ägarinnan om var man kan hitta den och fick svar att den kom från Midbec. Visst är den härlig! Nu hade jag ju inte tänkt tapetsera hela rummet, utan en fondvägg får det bli.

Sen har jag fastnat för trycken som finns hos Isa.nu!! Här är ett exempel. Tavlorna finns i olika färger, och man kan välja vilket namn som ska stå på. Här valde jag rosa, bara för att visa ett exempel. Älskar dem!!

Taket i rummet är vitt trätak, och vi ska lägga nytt golv, så det stämmer med resten av golven på övervåningen. Jag tror det kommer bli kanon! Och när tankarna snurrar bland inredning, så söker ju sig tankarna osökt vidare till mellansonens rum, som jag oxå blir lite sugen på att göra om. I nuläget har han en ljusblå tapet med en Emil-bård.... Han är fem nu, och börjar växa ur den, tycker jag.
Men en sak i taget!


Tavlar från www.isa.nu

Tapet från www.midbec.se
.: Hej så länge! :.

Inga kommentarer: