torsdag 5 juni 2008

{ Helt olika }

Idag visar jag de två senaste korten jag gjort, i två helt olika stilar! Det första är ett kort till min svägerska som fyller år idag. Det är gjort efter nr14 hos Kortskissen.

Jag har använt: Papper: Making Memories. Overlay: Hamblys. Die Cut: Scenic Route. Textstämpel: magnolia. Tag: Panduro. Band: ? Blingstenar från Kaiser.

Här kommer ett beställningskort på ett bröllopskort. Inspirationen kommer från ett kort som Linda Muhr gjort. Det är dock inte riktigt klart än, min vita penna beslutade sig för att lägga ner verksamheten, och jag har inte kommit iväg och köpt nån ny än. Men kortet är ju ändå så gott som färdigt, så jag visar det iaf. Texten på tagen har jag skrivit ut på datorn, fonten tror jag heter Gessele.
Har lackat brudparets kronor, och vingarna fick lite glitter på sig.

Jag har använt: Papper: Maja Design. Stämpel: Magnolia. Blommor: Prima. Qk: Vine, blad, Katie skinni minni, tags.

Hej så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

kanonfint kort som du gjort efter skissen!
blir så glad varje gång vår blogg kan inspirera!
kram
Lina